Překreslení mandaly I.

Překreslení mandaly I.

Jsem kreativní člověk. Několik let jsem měla otevřenou svoji vlastní dílnu, kde jsme v rámci kurzů vyzkoušeli nespočet výtvarných a tvořivých technik.

V současné době bohužel žádné kurzy být realizované nemohou, proto jsem pro vás nyní alespoň nafotila jeden můj postup, kdy jsem přenášela svou mandalu na dřevěné hodiny.

Mandala

A zrovna tak, jako nemohou být otevřené kurzy, jsem si nemohla koupit ani nové barvičky a materiál. Rozhodla jsem se ale, že budu tvořit s tím, co mám doma. Jak vidíte, recyklovala jsem staré, již nepoužívané hodiny.

Celé tvoření mě velice bavilo, ale nejlepší na tom byl fakt, že původně jsem chtěla vyzkoušet mandalu tzv. dotpainting technikou, česky tečkováním. Je to vidět i na množství pomůcek, které jsem si na začátku připravila. Postupně si všimněte, jak se pomůcky měnily a hlavně přibývaly 🙂 Z dob, kdy jsem vedla výtvarné kurzy mi zbylo poměrně dost zajímavého materiálu, ale od všeho vždy jen tak trochu. V závěru to ale dalo docela zajímavý celek.

Nejprve bylo potřeba hodiny obrousit a natřít na bílo. Rozhodla jsem se totiž, že budu chtít pracovat na bílém podkladu. Jako podklad jsem využila obyčejný bílý balakryl. Při schnutí barvy jsem si vypomáhala teplým vzduchem.

Ve chvíli, kdy jsem měla bílý podklad, lepidlem na ubrouskovou techniku jsem nalepila vytištěný obrázek. Obrázek byl vytištěný  na laserové tiskárně, pokud bych ho měla vytištěný na inkoustové, tak by se mi v této fázi rozmazal. Lepidlem jsem nešetřila.

Po řádném zaschnutí jsem vše důkladně namočila a začala opatrně papír drhnout dolů. Zde se dobře ukáže, kde jste nelepili úplně dobře, protože pak jde papír vydrhnout i s tiskem. Ale mě to nevadilo, protože v tuto chvíli jsem se tak nějak od tečkování odklonila a bylo jasné, že budu pracovat úplně jiným způsobem.

 

Ve chvíli, kdy jsem měla papír sundaný dolů, jsem mohla začít barvit. Protože to tak normálně nedělám, překvapilo mě, že jsem začala vybarvovat naprosto nahodile.

Vzhledem k tomu, že jsem používala i naprosto obyčejné akrylové barvičky pro děti, barvy vůbec neodpovídaly barvám, které byly na obale. Ale nijak jsem to neřešila a barvy různě vrstvila na sebe do té doby, než jsem byla zcela spokojená. Na závěr jsem zajímavé momenty obtáhla konturou určenou k malbě na hedvábí. Neobtahovala jsem vše, ale opravdu jen to, co se mi chtělo. Mandaly mám hodně plné a ani by v tuto chvíli vše obtáhnout nešlo.

Zde je krásně vidět, s jak málo pomůckami jsem začínala. Více než rok jsem pořádně netvořila, před půl rokem jsem se stěhovala, hodně pomůcek a materiálu jsem rozdala. Jakmile jsem začala tvořit, začaly mi naskakovat myšlenky, kde co mám  uklizené a co jsme si vlastně nechala… No nechala jsem si toho dost 🙂

 

A na závěr přehled nejvíce využitých barviček. Základem byly akrylové barvy. Velkým překvapením pro mě byly křídové barvy, mají výbornou kryvost, jsou matné, dají se vrstvit. Když je moc nenamočím, dá se s nimi dělat tzv. patina – přetírat jinou barvu a dát jí zcela jiný nádech. Také mě překvapila třpytková barva na látku, kterou jsem koupila už ani nevím kdy, a nikdy na ní od té doby nedošlo. Kromě toho jsem využila perlový prášek na Fimo a perlový lak na encaustiku. Na kontury perleťovou guttu.

Ani jsem netušila, jak moc mi tvoření chybělo. Neskutečně jsem si ho užila a rovnou můžu slíbit, že připravím ještě další návody. Mějte se prima a pokud se vám návod líbil nebo potřebujete něco dovysvětlit, napište.

Blanka